Ogilvy, Türkiye'ye yaptığı yeni yatırımla global gücünü daha da ileri taşıyor
27.06.2024 - Perşembe 00:23Geçtiğimiz hafta Cannes Lions Memleketler arası Yaratıcılık Festivali’nde yılın network’ü seçilen dünyanın başkan yaratıcılık ve aktiflik network’ü Ogilvy, Türkiye'ye yatırım yapma kararı aldı. Bu kararla birlikte 4129 Grey bugünden itibaren Ogilvy ağına bağlanarak, faaliyetlerini ‘Ogilvy 4129’ ismiyle devam ettirecek. Ogilvy, WARC tarafından dört yıl üst üste (2020-2024) ‘Dünyanın En Yaratıcı Network’ü, peş peşe iki kere de (2023-2024) ‘Dünyanın En Tesirli Ajans Network’ü unvanlarını almıştı.
Cat Report’a nazaran Türkiye’nin en yaratıcı birinci üç ajansından biri seçilen ve Teknosa ‘En Büyük Armağan’, Coca Cola ‘Dünya Kupası NFT’, UN Women ‘She Said No’ üzere çalışmalarıyla 2023’e damgasını vuran 4129 Grey, bu değişiklikle birlikte lokal yeteneklerini Ogilvy network’ünün uzmanlığıyla destekleyecek, markalar ve toplum için tesir yaratacak birleşik bir yapının modülü haline gelecek. Yeni ismiyle Ogilvy 4129; dijital yetkinlikleri, teknoloji ve inovasyon alanlarındaki başarılı çalışmaları sayesinde Ogilvy’nin gelecek odaklı tüm müşterileri için bölgesel bir üs olarak konumlandırılacak.
Yaratıcılık, bilgi, teknoloji ve yapay zekâ ile desteklenen; tasarım aracılığıyla tüketici ile uzun soluklu ve kıymetli bağlar yaratmaya odaklanan Ogilvy One, bu yeni yapıyla birlikte artık Türkiye’de de faaliyete geçmiş olacak. Ogilvy PR ise networkün uzmanlığıyla daha da güçlenerek medya ve tesir yaratımı hususlarında hizmet vermeye devam edecek.
Yeni kümenin CEO’luk misyonu, bugüne kadar ajansın COO'luğunu muvaffakiyet ile yürüten Leslie Krespin’e teslim ediliyor. Liderlik takımında daha evvel de olduğu üzere Sami Basut (CCO), Emre Süvari (CDO), Bora Özkan (CFO), Gül Altan Yeltik (Ogilvy PR GM), Fulya Özarı (Ogilvy One GM) ve Nurcan Yıldız (GRAM GM) yer alıyor.
4129 Grey'in Kurucusu ve CEO’su Alemşah Öztürk, bu yeni devirde girişimcilik ve yatırım bölümünde heyecan verici fırsatlara odaklanacak. Öztürk, "4129'u kurduğumda, yenilikçilik ve yaratıcılıktan beslenen eşsiz yapımız, müşterilerimiz için fark yaratan sonuçlar ortaya koyan en yeterli yaratıcı ajanslardan biri olmamızı sağladı. Bu seyahat boyunca beni destekleyen tüm müşterilerimize ve grubuma teşekkür ederim. 17 yılın ardından ajansı, yaratıcılığı ve yenilikçiliği sürdüreceklerine gönülden inandığım arkadaşlarımın muteber ellerine bırakmaktan memnunluk duyuyorum” dedi.
Ogilvy 4129, kıymetli katkıları için kendisine teşekkür ediyor ve gelecekteki teşebbüslerinde muvaffakiyetler diliyor.
Ogilvy EMEA CEO’su Patou Nuytemans, "Türkiye'de bölüm için heyecan verici bir devirden geçiyoruz. Derin dijital uzmanlığı, inovasyon ve tasarım alanlarındaki deneyimi ve güçlü temeli sayesinde Ogilvy 4129’un potansiyeli çok yüksek. Ogilvy networkü olarak markalar için büyük tesir yaratacak fikirlerin peşinde koşarken Türkiye ofisimiz başarılarımızda kıymetli bir rol oynayacak” dedi.
Ogilvy 4129 CEO'su Leslie Krespin, şu sözleri ekledi: "Markalarımıza kıymetli yararlar sağlayacak olan Ogilvy ağına katılmaktan heyecan duyuyoruz. Yaratıcılık, inovasyon, halkla bağlar & tesir yaratımı, müşteri tecrübesi ve münasebet tasarımı alanlarındaki yeteneklerimizi, Ogilvy uzmanlığıyla daha da ileri taşıyarak, markalarımızı büyütecek yaratıcı fikirler ortaya koymaya devam edeceğiz.”
WPP Türkiye Ülke Müdürü Arzu Ünal ise şöyle tamamladı: "Efsane Ogilvy, tüm gücü, yaratıcılığı ve inovasyondaki uzmanlığıyla Türkiye'yi bölge için bir hizmet üssü, müşterilerimiz içinse yaratıcılık ve teknolojinin birleştiği bir merkez haline getiriyor. Ogilvy ile bu yeni periyodu dört gözle bekliyor ve WPP'nin değerli ve tecrübeli liderlik grubunu, bu heyecan verici seyahatlerinde desteklemek için sabırsızlanıyorum.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı