Geleceği Keşfedenler Programı’nın dördüncü dönemi başladı
15.04.2025 - Salı 10:30
Türk ilaç sektörünün 23 yıldır kesintisiz lideri olan Abdi İbrahim’in, HEAL2050 sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında öğrenme girişimi Bilim Virüsü iş birliğinde gerçekleştirdiği Geleceği Keşfedenler Programı’nın dördüncü dönemi başladı. Bilimsel düşünce üzerine güçlenen 15-18 yaş arasındaki liseli gençlerin kendi potansiyellerini keşfettikleri ve dönüşüm yolculuklarına adım attıkları bu program gençleri yaratıcılık, sürdürülebilirlik, dijital beceriler, teknoloji, birlikte yaşam ve biyoteknoloji gibi geleceği şekillendiren alanlarla buluşturuyor. Liseli gençlerde bilim farkındalığı oluşturma vizyonuyla hayata geçirilen projede, 4. dönemin ilk modülü için son başvuru günü 27 Nisan.
113 yıldır “hayatı iyileştirme” misyonuyla faaliyet gösteren Abdi İbrahim, gençlerin bilimle buluşmasını ve kendi yollarını çizmelerini destekleyen Geleceği Keşfedenler Programı’nın yeni dönem eğitimlerine Mayıs ayı itibarıyla başlıyor. Gençler, yaratıcılık, sürdürülebilirlik, dijital beceriler, teknoloji, birlikte yaşam ve biyoteknoloji konularında atölyelere katılacak. Aynı zamanda düzenlenecek “Dijital İçerik Atölyeleri”nde içerik üretmek üzerine güçlenecek ve ürettikleri içerikler “Geleceği Keşfedenler Kütüphanesi”nde yayınlanacak. 3 modülden oluşan programda her modül sonunda gerçekleştirilecek biyoteknoloji, teknoloji ve sürdürülebilirlik webinarları ise kariyerlerine yön vermek isteyen gençlere ilham olacak.
Bilim Virüsü iş birliği ile düzenlenen Geleceği Keşfedenler Programı’nın ilk üç döneminde Türkiye’nin her bölgesinden 15 bine yakın başvuru alındı ve 2.665 liseli genç programa dahil oldu. Liseli gençler; 21. yüzyıl yetkinlikleri, bilimsel düşünce, iklim ve sürdürülebilirlik, teknoloji, geleceğin işleri, biyoteknoloji, dijital dönüşüm, yaratıcı yetkinlikler, küresel sürdürülebilirlik, birlikte yaşam konularında tasarlanan 12 farklı modüle dahil oldu. Modüller kapsamında toplamda 528 saat süren, 74 farklı başlıkta, 250 atölye gerçekleştirildi. Gençlerin girişimcilik ve biyoteknoloji alanında güçlendirilmesine olanak sağlayan 4 Girişimcilik Hikâyesi ve 10 Biyoteknoloji Webinar’ı tamamlandı. Program kapsamında 69 genç, 93 özel içerik üreterek Geleceği Keşfedenler Kütüphanesi’ne katkı sundu ve 67 içerik Geleceği Keşfedenler Kütüphanesi’nde yayınlanarak geniş kitlelere ulaştı. 2025 yılı itibarıyla, bu güçlü etkiyi daha da yaygınlaştırmak üzere 4. dönem başvuruları alınmaya başlandı.
21. yüzyıl yetkinlikleri ve bilimsel düşünce ışığında bir eğitim modeli
Geleceği Keşfedenler Programı’nın 4.dönemi; Biyoteknoloji ve Birlikte Yaşam Modülü, Dijital Beceriler ve Teknoloj Modülü, Sürdürülebilir Yaratıcılık Modülü olmak üzere üç ana modülde kurgulandı. “Bugünü anlamlandırmak için geçmişin değerleri ile geleceğe bakıyoruz.” diyerek; zaman içinde yaptıkları icatlar ve keşiflerle dünyanın değişimine ve dönüşümüne öncülük edenlerden, bir başka deyişle “Geleceği Keşfedenler”den ilham alarak Geleceği Keşfedenler Programı, alanında uzman eğitmenlerin rehberliğinde yürütülüyor. Geleceği Keşfedenler Programı’nın 4. döneminde modüller ile birlikte gençler; biyoteknoloji, etik, birlikte yaşam, sürdürülebilir yaşam, dijital dönüşüm, teknoloji ve inovasyon, veri okuryazarlığı, yapay zeka, yeni teknolojiler, yaratıcılık, yaratıcı düşünce gibi 21. yüzyıl yetkinlikleri ve bilimsel düşünce konuları ile buluşuyor.
Etki gücü yüksek projelerle geleceği birlikte iyileştiriyoruz
Abdi İbrahim İnsan Kaynakları, Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı Dr. M. Oğuzcan Bülbül, programla ilgili şunları söyledi: “Geleceği Keşfedenler Programı’nı HEAL2050 stratejimiz kapsamında hayata geçirdiğimiz en değerli toplumsal yatırım projelerimizden biri olarak görüyoruz. Gençlerin geleceği şekillendiren alanlarda kendilerini keşfetmelerine olanak tanıyor; bilim, biyoteknoloji ve sürdürülebilirlik konularında bilgi ve farkındalık kazanmalarını sağlıyoruz. Bu yolculukta onların potansiyellerini ortaya koymalarına tanıklık etmek bizler için büyük bir mutluluk. Geleceği İyileştirmek misyonumuz doğrultusunda çocukları ve gençleri eğitim alanındaki p