GDC 2025’den NVIDIA Duyuruları

13.03.2025 - Perşembe 17:15

GDC 2025’den NVIDIA Duyuruları

NVIDIA Neural Rendering ve RTX Teknolojisi Güncellemeleri + Remix, Half-Life 2 RTX Demo'su ile Çıktı

 Bugün, Oyun Geliştiricileri Konferansı (GDC) öncesinde NVIDIA, NVIDIA RTX nöral işleme teknolojilerine yönelik geliştirmelerini duyurdu. Buna göre, nöral gölgelendiriciler (neural shaders) Nisan ayında Microsoft DirectX önizlemesine geliyor, DLSS 4 artık 100’den fazla oyun ve uygulamada yer alarak önemli bir eşiğe ulaştı, RTX Remix resmi olarak çıkış yaparken yeni bir oynanabilir Half-Life 2 RTX demosu da yayınlanıyor. Ayrıca, NVIDIA RTX Kit, RTX Mega Geometry ve RTX Hair için Unreal Engine 5 desteğiyle büyük güncellemeler alıyor ve NVIDIA ACE otonom oyun karakterleri iki farklı oyunda ilk kez sahneye çıkıyor.

 

Aşağıda, sizlerle paylaşmak üzere duyuruları ve ayrıntıları bir araya getirdik:

NVIDIA ve Microsoft, Çığır Açan Nöral Gölgelendirme Teknolojisiyle Oyun Dünyasında Yeni Bir Dönemi Başlatıyor

RTX Kiti Unreal Engine 5'e Geliyor

NVIDIA RTX Remix Resmi Olarak Çıktı: DLSS 4 ve RTX Nöral Gölgelendiriciler ile, Half-Life 2 RTX Oynanabilir Demo’su 18 Mart’ta Yayında
100'ün Üzerinde DLSS 4 ve Çoklu Çerçeve Üretimi Desteği Sunan Oyunlar ve Uygulamalar Şimdi Çıktı, Yakında Daha Fazlası Geliyor, Aralarında Half-Life 2 RTX Demo’su da Bulunuyor
NVIDIA ACE Otonom Oyun Karakterleri Bu Ay inZOI ve NARAKA: BLADEPOINT MOBILE PC SÜRÜMÜ'nde Görücüye Çıkıyor

  Basın materyalleri ve basın bülteni, www.nvidia-press.com adresindeki NVIDIA basın FTP'sine de eklenmiştir. FTP'ye erişim sağlamak için bir hesabınız yoksa kaydolmanız gerekecektir.

 

1.   NVIDIA ve Microsoft, Çığır Açan Nöral Gölgelendirme Teknolojisiyle Oyunların Yeni Çağını Başlatıyor

NVIDIA ve Microsoft, nöral gölgelendirme desteğinin Nisan ayında DirectX önizlemesine geleceğini ve bu sayede NVIDIA GeForce RTX GPU’larındaki AI Tensor Cores’un gücünün, video oyunlarını programlamak için kullanılan grafik gölgelendiricilerinde kullanılabileceğini duyurdu.

Nöral işleme, grafik programlamada bir devrim niteliği taşıyor; yapay zekâ, geleneksel işleme teknikleriyle bir arada kullanılarak kare hızlarını dramatik şekilde artırıyor, görüntü kalitesini iyileştiriyor ve sistem kaynaklarının kullanımını azaltıyor. NVIDIA RTX Nöral Gölgelendiriciler SDK'sı, geliştiricilerin oyun verilerini ve gölgelendirici kodlarını bir RTX AI PC üzerinde eğitmelerini sağlıyor ve çalışma zamanında NVIDIA Tensor Cores ile nöral temsilleri ve model ağırlıklarını hızlandırıyor. Bu, nöral işleme tekniklerinin performansını önemli ölçüde artırarak, Tensor Cores ile daha hızlı ve verimli gerçek zamanlı işleme yapılmasına olanak tanıyor. 

Shawn Hargreaves, Microsoft'ta Direct3D Geliştirme Müdürü "Microsoft, bu Nisan ayında bir önizleme ile başlayarak, DirectX ve HLSL'ye Cooperative Vectors desteği ekliyor. Bu, oyun endüstrisinde nöral işleme desteğini mümkün kılarak grafik programlamanın geleceğini ileriye taşıyacak. NVIDIA RTX'teki Tensor Cores'u etkinleştirerek geliştiriciler, Windows üzerinde daha zengin ve daha sürükleyici deneyimler için RTX Nöral Gölgelendirme'den tam anlamıyla yararlanabilecek."

NVIDIA Geliştirici Teknolojisinden Sorumlu Başkan Yardımcısı John Spitzer, “Nöral işleme grafiklerin geleceği ve DirectX'te programlanabilir gölgelendiricilere yapay zekayı getirmek için Microsoft ile ortaklık yapmaktan mutluluk duyuyoruz. Tüm oyun geliştiricileri, Windows oyunlarına yeni nesil gerçekçilik ve performans sunmak için GeForce RTX GPU'larda yerleşik olarak bulunan Tensor Çekirdeklerini kullanabilir.” 

  

2. RTX Kiti Unreal Engine 5'e Geliyor 

NVIDIA bugün, Unreal Engine'in NVIDIA RTX Şubesi aracılığıyla RTX Mega Geometri ve RTX Hair için Unreal Engine 5 desteğini yayınladı. 

NVIDIA RTX Kit, yapay zeka ile ışın izleme (ray-tracing) desteği alan oyunları, devasa geometrilerle sahneler render etmeyi ve fotogerçekçi görsellerle oyun karakterleri yaratmayı sağlayan bir dizi nöral işleme teknolojisidir. NVIDIA'nın yeni GeForce RTX 50 Serisi GPU’ları, saç ve