BMC Power, Yerli Motor Mavi Batu ile Mavi Vatan İçin Yola Çıktı

04.12.2024 - Çarşamba 17:25

Türkiye’nin lider askeri araç üreticilerinden BMC, 22-26 Ekim 2024 tarihleri arasında İstanbul’da düzenlenen SAHA EXPO Uluslararası Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayi Fuarı’nda askeri araçlarını ve BMC POWER tarafından %100 Türk mühendisliğiyle geliştirilen motorlarını ziyaretçilerin beğenisine sunarken, fuarda ayrıca BMC Power’ın mavi vatan için geliştirmeye devam ettiği LEVEND ve Mavi BATU marin motorları için de lansman törenleri düzenledi.

Bugüne kadar kara savunma araçları için yerli motor üretiminde Türkiye’de birçok ilki başaran BMC, yerli motor MAVİ BATU ile denizlerde de vatan savunmasına katkı sağlayacak.

BMC Yönetim Kurulu Başkanı Fuat Tosyalı, “Askerî gemilerimizin kalbi olacak MAVİ BATU Motor Geliştirme Projesinin ana yüklenicisi olmaktan büyük bir onur duyuyoruz. ALTAY tankı için geliştirdiğimiz BATU Motoru esas alınarak geliştirilen MAVİ BATU'nun ülkemize hayırlı olmasını diliyorum. Türkiye, zor bir coğrafyada bulunuyor ve tarih boyunca bu zorlukları aşmak için güçlü olmak zorunda kaldı. Tam bağımsız Türkiye için güçlü bir ordunun, yerli ve milli savunma sanayisinin ne kadar önemli olduğunu her geçen gün daha iyi anlıyoruz. Bu bilinçle, BMC olarak, BMC POWER şirketimizle, sadece kara araçlarımız için değil, deniz platformlarımız için de yerli ve milli motorlar geliştirmek amacıyla var gücümüzle çalışıyoruz. Mavi Vatan için koruyucu olacak gemilerimize milli gücümüzü kazandırma yolunda büyük bir adım olacak bu kutsal görevi bize layık gören başta Savunma Sanayii Başkanımız Prof. Dr. Haluk Görgün olmak üzere, tüm Savunma Sanayii Başkanlığı yöneticilerine en içten teşekkürlerimi sunuyorum. MAVİ BATU projesinin ülkemize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

BMC POWER karada ve denizde yerli motorlarıyla öncü 

BMC POWER şirketi tarafından geliştirilen 400 beygirlik TUNA Motoru, geçen yıl BMC Vuran araçlarına entegre edilerek Kara Kuvvetleri Komutanlığı ve Jandarma Genel Komutanlığı'nın kullanımına sunuldu. Aynı motorun Kirpi II araçlarına entegre çalışmaları da başarıyla devam ediyor. BMC POWER tarafından geliştirilen 600 beygirlik AZRA Motoru’nun Tank Taşıyıcı Araçlara entegrasyonu için de test aşamasına gelindi. Şirket, geliştirmekte olduğu 1000 beygirlik UTKU ve 1500 Beygirlik BATU Projelerinde de çalışmalarına yoğun şekilde devam ediyor. Kara savunma araçlarının yanı sıra deniz platformları için de yerli ve milli motorlar geliştirmeye başlayan BMC POWER, daha önce 600 Beygirlik AZRA Motoru’nun Marinize edilmesi ile LEVEND Motoru’nu geliştirmişti. Bu motor, şu anda savunma sanayinde yine önemli bir proje olan SEFİNE MARLİN SİDA’ya (Silahlı İnsansız deniz Aracı) güç veriyor. Bu motorun Çekici Bota entagrasyonu da İstanbul Tersane Komutanlığında devam ediyor.

BMC SAHA EXPO 2024’te askeri araç ve motorlarıyla fark yaratıyor

Türk Savunma Sanayi Kara Aracı Üreticileri arasında iki yıl üst üste ihracat lideri olan BMC, SAHA EXPO 2024’te; KİRPİ’nin bağımsız süspansiyon ve son teknolojilerle donatılarak geliştirilen versiyonu KİRPİ II, modüler tavan konsepti ile tek platformda çoklu görev kabiliyeti sunan ALTUĞ, yüksek koruma, hareket kabiliyeti ve farklı silah sistemleri entegrasyonu ile öne çıkan yerli motorlu VURAN, yüksek balistik korumalı kabin ve mühimmat dolapları ile 2 dakikada atışa hazırlanma veya mevzi değiştirme kabiliyeti olan OBÜS 8x8 ve Türk Silahlı Kuvvetleri’nin sahadaki en önemli ateş güçlerinden biri olan Yeni Nesil FIRTINA Obüsü’nü sergiliyor. 

Ayrıca BMC POWER tarafından %100 Türk mühendisliğiyle geliştirilen 400 BG gücündeki TUNA, deniz araçları için geliştirilen 600 BG marin motor LEVEND ve 1500 BG gücündeki BATU da SAHA EXPO’da ziyaretçilerin beğenisine sunuluyor. 

SAHA EXPO 2024’TE SERGİLENECEK ARAÇLAR

KİRPİ II – Mayına Karşı Korumalı Araç 

 

Mayına karşı korumalı araç sınıfında sağladığı üstün koruma düzeyi ile efsane haline gelen KİRPİ’nin geliştirilmiş versiyonu KİRPİ II’de bağımsız süspansiyon sistemi bulunuyor. Yüksek koruma özelliklerine ek olarak geliştirilen KİRPİ II, hem yol tutuşunda hem de yolcu konforunda sınıfının öncüsü olmaya devam ediyor. KİRPİ II, monokok tipte zırhlı