Prof. Dr. Afyoncu'dan Konya Büyükşehir Taş Bina'da "Kızılelma" Söyleşisi

18.08.2024 - Pazar 19:00

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın da takip ettiği programda Afyoncu, Kızılelma’nın tarih içerisindeki değişikenliğini anlattı. Kızılelma’nın Türkler için ehemmiyetine değinen Afyoncu, şu anda Türk’ün Kızılelma’sının Türk milletinin huzur ve refahını sağladıktan sonra bütün dünyadaki mazlumların hak ve hukukunun savunulması olduğunu söyledi.

Konya Büyükşehir Belediyesi’nin mesken sahipliğinde Taş Bina Dijital Tanıtım Merkezi’nde sergilenen “Öncü Bir Fotoğrafçı Medine Müdâfii Fahreddin Paşa Anılar Sergisi” kapsamında Prof. Dr. Erhan Afyoncu tarafından “Kızılelma” söyleşi düzenlendi.

Büyükşehir Taş Bina Kültür Sanat’ta düzenlenen söyleşiye Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay da katıldı.

Konuşmasına, Kızılelma’nın tarifini yaparak başlayan Prof. Dr. Afyoncu, “Türk büyüklüğünün ilahi bir gayenin timsali olan Kızılelma, Türk’ün dünyada var olma ve dünyaya taraf vermesinin ismidir. Kızılelma dünya hakim olmanın sembolüdür. Bu dava terk edildiği vakit Türk milleti ölmeye başlamıştır” sözlerini kullandı. 

“TÜRKİYE ŞU ANDA SESSİZ BİR İHTİLAL YAŞIYOR”

Türkiye şu anda sessiz bir ihtilal yaşadığını kaydeden Prof. Dr. Afyoncu, “Bu ihtilal 500 yıl sonra bütün İslam dünyasında birinci kez askeri bir teknolojide öncü pozisyona geldik. Biz bunu vaktinde Fatih’in toplarıyla yapmıştık. Topu biz icat etmedik ancak topu bir savaş aleti haline getiren Türkler oldu. Şu anda da Türkler silahlı ve silahsız insansız hava araçlarıyla bu teknolojiyi dünyanın en yeterli kullanan ve üreten ülkelerinden birisi haline geldi. Türkiye insansız uçağı üreten ülkelerden birisi oluyor ve bu sene de seri üretimi başlayıp yavaş yavaş envantere girecek. Yani Kızılelma Türk’ün muhayyelesini (düşsel) tekrar tarih sahnesine sokacak” diye konuştu.

“KIZILELMA HUNLAR VE GÖKTÜRKLER’DEN İTİBAREN BÜTÜN TÜRK DEVLETLERİNDE GÖRÜLMÜŞTÜR”

Kızıl ve elma metaforunun kullanılma hedefini anlatan Afyoncu konuşmasına şöyle devam etti:

Kızıl ve elma metaforu niçin kullanılıyor? Tarih boyunca hakimiyeti sembolize eden çeşitli alametler var. Bunlardan biri de altın küredir. Bu hem doğuda hem batıda karşımıza çıkar. Padişah minyatürlerinde vardır. Divan-ı Hümayun’da altın bir küre sarkıtılarak dünyanın hakimiyeti nitelendirilir. Türk hakimiyetinde elma bir meyve olmaktan fazla hükümranlık alameti olarak telakki ediliyordu, bu yüzden hakimiyetin sembolüydü. Kızıl, bugün bildiğimiz manadaki kırmızımsı renk değildir, daha çok Türk Cumhuriyetleri altın sarısına kızıl ismini veriyorlar. Yani ‘golden apple’ olarak eski çağdan beri bütün dünyada kullanılır. Aslında altın top dedikleri Kızılelma’dır. Kızılelma Hunlar ve Göktürkler’den itibaren bütün Türk devletlerinde görülmüştür.” 

Dünyada şu anda sorun olan yerlerin Ortadoğu, Kafkaslar, Balkanlar olduğunu anımsatan Prof. Dr. Afyoncu, “Hepsi bizim coğrafyamız. Bir imparatorluk yönettik. Tabi bu sistemi düzgün kurduğu için büyük bir devletti Osmanlı. O bölgelerde huzur ve adalet muhakkak ölçüde sağlandı. Büsbütün yüzde yüz sağlamanız mümkün değil. Şu anda da bizim Kızılelmamız budur. Mazlumların hakkının savunulması. Evvel Türk milletinin huzur ve refahını sağladıktan sonra bütün dünyadaki mazlumların hak ve hukukunun savunulması Türk’ün Kızılelma’sıdır” dedi.

Programı takip eden Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay da Prof. Dr. Afyoncu’ya teşekkür etti.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı