Sezon iyi başlamasa da araç kiralama sektörü yılı iyi tamamlayacak

08.08.2024 - Perşembe 23:24

Önümüzdeki iki ay içinde dış turizmde beklenen artışla fiyatlar yükseleceği için şu an araç kiralamak için en uygun periyot. Biz de bu potansiyelden yola çıkarak filomuzu yüzde 80 oranında genişlettik” dedi. Fidan, daldaki yüksek finansman maliyetlerinin dengelenmemesi ve düzgün bir yaz dönemi geçirilmemesi durumunda birçok araç kiralama firmasının güç duruma düşeceğini kaydetti.

 

Ekonomik belirsizlikler nedeniyle 2024 yılına temkinli bir optimistlik içinde başladıklarını ve araç kiralama kesiminin uzun vakittir yüksek finansman maliyeti kıskacında olduğunu belirten Europcar Türkiye CEO’su Fırat Fidan, maliyetlerin makul düzeylere gelmemesi durumunda sadece özkaynakları güçlü olan firmaların kıymetli alımlar yapabileceğini kaydetti. Sermaye yeterliliği yerinde olan firmaların bile yüksek finansal maliyetlerden ötürü frene bastığını ve dikkatle hareket ettiğini lisana getiren Fidan, “Günlük kiralama bölümü ülkemize gelen yabancı turist sayısından ve iç turizmden etkilenir. Şayet çok âlâ ve uzun bir yaz dönemi geçirilmezse kısa devir kiralama dalında birçok firma sıkıntı duruma düşecek” değerlendirmesinde bulundu.

 

Araç kiralamak için en uygun dönem 

Sezonun beklentilerin altında başlamasına karşın izleyen süreçte epey güzel geçmesini ve yıl sonunda bölümdeki stokların azalmasını öngördüğünü kaydeden Fidan, tüm bölümlerde yaşanan fahiş fiyat artışlarına kıyasla günlük araç kiralama fiyatlarındaki ağır rekabet ve kurumsal olmayan firmaların çokluğu nedeniyle artışın düşük düzeyde kaldığını kaydetti. Fidan, “Ağustos-Eylül periyodunda ağır dış turizm tesiri ile fiyatlar yükseleceği için şu anda araç kiralamak ve avantajlı fiyatları fırsata çevirmek için en âlâ periyot.” diye konuştu. 

 

Filomuzu yüzde 80 genişleterek değerli bir rekabet avantajı yakaladık

Avrupa’nın önde gelen araç kiralama şirketi olarak Europcar ve Goldcar markalarındaki rezervasyonların geçen yılın tıpkı periyoduna nazaran yüzde 40 oranında arttığını ve yaz periyoduna kıymetli hazırlıklar yaparak başladıklarını kaydeden Fidan, yılın birinci yarısında araç filolarını tüm müşterilerinin beklentilerini karşılayacak formda yüzde 80 büyüttüklerini tabir etti. Marka çeşitliliğini 22’ye çıkartırken, filosundaki araçların ortalama yaşını 7 ayın altına indirmeyi başardıklarını belirten Fidan, premium segmentte kıymetli bir rekabet avantajı yakaladıklarını kelamlarına ekledi. 

 

Yıl sonundaki toplam performansta yüzde 50 oranında büyümeyi hedeflediklerini kaydeden Fidan, şöyle devam etti: “Ürün yelpazemizi elektrifikasyon geçişimiz kapsamında da trendlere uygun olarak geliştiriyoruz. Müşterilerimizin taleplerini eksiksiz karşılayabilmek ismine filomuzda şu an toplam 5 markanın elektrikli araçlarını bulunduruyoruz. Euromonitor datalarına nazaran, Avrupa’nın en büyük araç kiralama markası pozisyonumuzu güçlendirerek devam ettirirken, FDN Kümesi olarak Europcar markasını ülkemizde 91 noktada üst düzeyde müşteri memnuniyeti amacımızla temsil ediyoruz.”

 

İç turizmde atılması gereken kritik adımlar var 

Araç kiralama kesimi üzerinde tesirli olan turizmdeki beklentilerine dikkat çeken Fidan, “2023’ün birinci 6 ayı ile 2024’ün birinci 6 ayını karşılaştırdığımızda yüzde 17,5 oranında çok önemli bir artış görüyoruz. Birinci 6 ayda gelen 21 milyon turist sayısı bize yılın ikinci yarısında çabucak hemen 2 katı kadar bir iş potansiyelimiz olacağı bildirisini veriyor” dedi. 

 

Türkiye’nin turizmdeki büyüme beklentilerine karşın gerçek potansiyelinin altında kaldığını vurgulayan Fidan,şu değerlendirmede bulundu: “2023 yılında ulaşım ve konaklama bahislerinde yapılan yanlış fiyatlamalar, talebi Almanya, Hollanda ve İngiltere pazarlarından İspanya’ya gerçek kaydırdı. Bununla birlikte bu yıl Yunan adaları için başlatılan kapıda vize uygulaması, kurda enflasyonun hayli altında gelişen devalüasyon ve maaş artırımlarının yapılamaması iç turizmimizi negatif etkiledi. Geniş iştirakli bir mahallî kampanya hazırlanması ve fiyatların dengelenmesi, iç turizme olumlu tesir edecektir. Turizm dalının değerli bir seyahat paydaşı olarak; kısıtlamalar yerine seyahat imkanlarının arttırılmasının daha yanlışsız sonuç vereceği kanaatindeyiz.”   

 

GSR uygulaması ikinci el fiyatlarını etkileyecek

Türkiye’de 31 Ağustos’ta yürürlüğe girecek Avrupa Birliği’nin GSR uygulamasının bölümdeki en değerli gelişmelerden biri olduğunu hatırlatan Fidan, yolcu, araç ve yaya güvenliği alanlarındaki standartları yükseltecek olması nedeniyle uygulamayı çok önemsediklerini kaydetti. Burada alınacak pozisyon sonucunda 2. el araç fiyatlarının etkileneceği ve birçok şirketin değerli ziyanlarla müsabaka ihtimali olduğunu belirten Fidan,“GSR uygulaması arabalardaki ve yollardaki yolcu, şoför ve yaya güvenliğini artırıcı standartları zorladığından ötürü yeni gelecek ve üretilecek olan tüm araçlarda ister istemez bir maliyet artışını söz ediyor. Markadan markaya değişimler olacağını öngörüyoruz. Biz bu uygulamanın ticari fırsatlarını kıymetlendirerek durum aldık ve tüm satın alma süreçlerimizi bu sürece nazaran değiştirip öne aldık” dedi. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı